Yenilenen Saç Bakım Rutinim

Merhaba,
Blogumu yeni açtığım dönemlerde saç bakım rutinimden sizlere bahsetmiştim. Ama aradan epey bir zaman geçti ve tabi ki rutinimdeki bazı ürünler de değişti. O nedenle yeni bir saç bakım rutini yazısının gelmesi gerekiyordu.


Birkaç ay önce saçlarımı kendim boyamaya çalıştım. Başta istediğim sonucu alamadığım için yeniden tüm saçımı oryelle açıp, önce kahverengi yaptım, ardından da kulak hizasından aşağısını yine oryelle açarak ombre yaptım. İkinci denememde istediğim sonucu elde ettim. Fakat saçlarımın da fazlasıyla yıpranmasına neden oldum. Bu nedenle saç bakımımı biraz daha arttırmam gerekti. Ama önce saçlarımın yanan uçlarının bir miktarını keserek işe başladım. Fakat saçımda kat olduğu için uçların biraz daha yukarılarında da aynı sorun vardı. Tabi o kadar kısa kesmeye cesaret edemedim. Bunun yerine saçlarımı yoğun bir bakıma alıp, hızlı uzaması içinde bazı ürünler kullanmaya başladım. Hızlı uzaması, saçlarımın geri kalan kısımlarında ki yanıkları da kesmem için gerekliydi. Şimdi bu evrede neler kullandığıma  geçelim artık.




Öncelikle haftada bir kere uyguladığım Supergro Botanika Oils'ı haftada 2' ye çıkardım. Fındık büyüklüğündeki ürünü ellerimle ısıtıp, saçlarımın diplerine masaj yaparak uyguladıktan sonra elimde kalanını saçımın boyuna ve uçlarına güzelce yedirip en az 1 - 2 saat beklettikten sonra yıkadım. Bazı haftalar da ise bir gün bu yağı, birkaç gün sonra da doğal hindistan cevizi yağını aynı şekilde uyguladım. İster hindistan cevizi yağı isterseniz de supergro kullanarak hem saçlarınızın yıpranmasını, dökülmesini önleyebilir, hem de daha hızlı uzamasını ve gürleşmesini sağlayabilirsiniz. 





Yağlarla bakım yapmadığım zamanlarda ise duşa girmeden 2 - 3 dakika önce İsana'nın boyalı saçlar için bakım kürünü yine saç diplerime masaj yaparak ve kalan ürünü de saç boylarıma ve uçlarıma yedirerek bekledim. 100 ml. olan bu kremin içerisinde keratin ve argan yağı bulunuyor. Boyalı, gölgeli ya da işlem görmüş saçlara canlılık, parlaklık ve yumuşaklık sağlıyor. Açıkçası çok işe yarayıp yaramadığından pek de emin değilim. Ama kullanmaya devam ediyorum.




Duşa girdiğimde ise, saçlarımı içerisine çam terebentin yağı eklediğim şampuanımla 2 defa yıkıyorum. (Bu ara kullandığım şampuan Loreal Elseve'in Arginine DirençX3 dökülme karşıtı şampuanı). Daha önceki yazılarımdan birinde çam terebentin yağının pek çok faydasından bahsetmiştim sizlere. En önemli özelliği ise saçlarınızın hızlı ve sağlıklı uzamasını sağlaması. Ben de bu nedenle eskiden de kullandığım çam terebentine geri dönüş yaptım. İyi ki de yapmışım bu dönem içerisinde saç uzama hızımda oldukça etkisi oldu eski dostumun 😊




Ardından saç dibimden uçlarına kadar Ammino Keratin bakım maskesini uygulayıp 5 dakika beklettikten sonra duruluyorum. Gerçi bu ürün maske ama ben saç kremi gibi saçlarımı her yıkamada kullanıyorum.Özellikle keratinli olan bu maske, saçlarımın yumuşamasında oldukça etkili oldu. O kadar etkili ki banyodan sonra saçıma ekstra bir ürün kullanmadan rahatlıkla tarayabiliyorum. (Sizlerde benimkiler gibi yıpranmış saçlara sahip değilseniz bile bu maskeyi denemenizi tavsiye ederim.)










Ama yine de bakımı abarttığım için ben saçlarımın nemini biraz aldıktan sonra İnecto Naturals'ın hindistan cevizli serumunu kullanıyorum ve saçlarımı öyle tarıyorum. Bu serumdan da oldukça memnunum. İçeriğinde saf organik hindistan cevizi yağı bulunuyor. Daha çok saçlarımın boyuna ve uçlarına bezelye tanesi kadar ürünü elimde biraz ısıttıktan sonra uyguluyorum. Ardından saçlarımı tarıyorum. Ben genelde saçlarımı sadece duştan çıktıktan sonra bu ürünü uygulayıp tararım. Kuruyken saçlarımı taramak yerine sadece elimle dolaşan yerlerini biraz açarım. Çünkü saçları kuruyken taramak kırılmasına neden oluyor.




Genelde saçlarıma ısıl işlem uygulamamaya çalışıyorum. Çok fazla yıprandığından dolayı saçlarım, ısıl işlemler daha da yıpranmasına neden oluyor. Ama nadiren de olsa ısıl işlem uyguladığımda  öncesinde yine Isana markasının uzun ve yıpranmış saçlar için olan bakım yağını uyguluyorum. Bu yağ saça bakım yaparken 230 dereceye kadar olan ısıdan da saçları koruyor. İçeriğinde jojoba yağı bulunan bu yağı, günlük olarak saçlarıma bakım yapmak için de kullanıyorum. Benim saçlarım neredeyse sırtımın ortasına kadar geliyor. Bu üründen 2 pompa kadar kullanmak yeterli oluyor. Mis gibi bir kokusu var. Ama maalesef çok uzun süre kalmıyor saçta kokusu.






Saçlarıma biraz takık olduğum doğrudur. Birkaç yıldır uzun saç kullanmak istediğimden dolayı sanırım takıntılı oldum bu konuda. Ama bir kadının en önemli aksesuarı bence saçlarıdır. Her kadın makyaj yapmak zorunda değildir. Ama temiz bir cilt ile temiz ve bakımlı saçlara sahip olmalıdır bence. O nedenle özellikle de boyadan yıprandığı için onlara daha yoğun bir bakım uyguluyorum. Size bu kadar ürün fazla gelmiş olabilir. Ama umarım ürünlerin içerisinden ihtiyacınıza uygun olanlar hakkında yeterli bilgi sunabilmişimdir. Saç bakım rutinimdeki ürünler değiştikçe bu yazıyı yenilemeyi planlıyorum. Ama şimdilik kullandığım ürünlerden memnunum. Değiştirmeyi düşündüğüm bir ürün yok. Buraya kadar sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşçakalın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder