Saç Bakım Rutinim

Herkese yeniden merhaba,
Bugün sizlere başlıktan da anlaşılacağı gibi saç bakım rutinimden bahsetmek istiyorum.



Saçlarıma kullandığım ürünler zaman zaman değişiklik gösteriyor.Ama bazı ürünler bakım rutinimde asla vazgeçemediğim olanlardır.Eğer sizlerinde saçları benimkiler gibi boyalı bir de sürekli ısıya maruz kalıyorsa sadece bir şampuan kullanarak saçlarınıza bakamıyorsunuz maalesef.Bu nedenle benimde bakım rutimde çok fazla ürün oluyor.

Öncelikle saçlarıma kullandığım şampuanlardan başlayalım.Saçlarıma kullandığım sabit bir şampuan yok aslında.Saçlarım o dönem neye ihtiyaç duyuyorsa ona göre şampuan seçimi yapıyorum.Bu nedenle neredeyse kullanmadığım şampuan kalmadı diyebilirim.Ama bu aralar sadece iki farklı şampuan kullanıyorum.


Bunlardan ilki üçlü bir seriden oluşan LR Nova Pure Boyalı Saçlar İçin Bakım Seti.Bu setin içinde bir şampuan, bir saç kremi ve bir de saç maskesi var.Ben saçlarımı gün aşırı yıkıyorum.Ve her şampuandan sonra mutlaka bu saç kremini de kullanıyorum.Maskeye gelecek olursak onu da haftada bir kere kullanıyorum.Maskeyi kullandığım zaman saç kremini kullanmıyorum.Saçlarımı şampuanladıktan sonra maskeyi tüm saçıma eşit bir şekilde yedirip bir 10 dk. kadar bekletip ardından tamamen saçlarım arınana kadar duruluyorum. Bu setten çok memnunum. Saçlarımı yumuşacık yapıyor ve saç rengimi de koruyor.Maskesi sayesinde de saçlarımda kırık oluşumunu önlemiş ya da en aza indirmiş oluyorum.




İkinci kullandığım şampuan ise daha önceki yazılarımı okuduysanız bilirsiniz.Yeni denemeye başladığım bir ürün. Eda Taşpınar At Kuyruğu Şampuanı.Bu aralar en sık kullandığım şampuan bu.Yeni aldığım için etkilerini gözlemleyebilmek adına en sık bunu kullanıyorum. Saçlara hacim kazandıran ve saçları güçlendirdiğini iddia eden bir ürün.Genel olarak bendeki etkilerinden bahsedecek olursam saçlarıma hacim kazandırdığı doğru. Ama güçlendirme kısmına henüz bir şey diyemiyorum.Ama memnunum bu üründen de. Çünkü saçlarım boyalı olduğu için şampuandan sonra saç kremi kullanmazsam saçlarımı taramam neredeyse imkansız oluyor.Ama bu şampuandan sonra krem kullanmadığım halde çok kolay taranıyor saçlarım.



Birkaç yazı önce bahsetmiştim.Saçlarım kuaförüm sayesinde oldukça kısaldı ve ben de uzatabilmek için yollar arıyorum.İşte bu üründe onun için kullandığım bir ürün.Bundan önce saçlarıma kendim aktarlardan aldığım çeşitli yağları karıştırarak zaten bakım yapıyordum.Ve bu sayede saçlarımın uzama hızını arttırmıştım. Ama bu sefer bunu denemek istedim.Kullananların da memnuniyetlerini görünce kendim uğraşmak yerine hazırını denemek daha kolay olur diye aldım.Henüz çok yeni kullanmaya başladığım için gerçekten etki edip etmediğini bilmiyorum.Ama çok az bir ürünle bütün saça bakım yapmak güzel.Tabi bir de kokusuna bayıldım.İçerisinde jojoba yağı, hindistan cevizi yağı, çay özü, papatya özü, badem yağı, aloe vera, avokado özü, susam yağı, buğday özü, fıstık yağı, bitkisel yağlar ve mineraller varmış.Ben koku olarak bir tek hindistan cevizi yağını aldım.Zaten bu nedenle kokusuna bayıldım.İçerisinde hindistan cevizi olan ürünler genelde ilk tercihim olur.Ürün 198 gr. ve çok azı benim saçlarıma yettiği için (saçlarımın boyu omuz hizasında) çok uzun süre kullanabileceğim sanırım.Bu ürünü haftada 2 defa kullanıyorum.Ürünü saçıma yedirdikten sonra 1 saat kadar bekletip ondan sonra saçımı yıkıyorum.


Saçlarıma sık sık ısı ile şekil verdiğimi söylemiştim(biliyorum çok yanlış ama elimde değil ). Saçlarımı düzleştirmek istediğim zamanlarda kuru saçıma LR Nova Pure Saç Düzleştirici Kremi uygulayıp ondan sonra düzleştirme işlemine başlıyorum.Bu sayede saçlarımın yanmasını en aza indiriyorum. Bu ürün saçları yumuşacık yapıp kolay taranmasını da sağlıyor.Hatta kızımın saçlarını taramadan önce de kullanıyorum böylece çok rahat taranıyor.

Eğer saçlarım ıslak ise önce Got2b Saç Düzleştirici Spreyi sıkıp saç kurutma makinası ile kuruttuktan sonra yine düzleştirici ile düzleştiriyorum ya da direk fön çekiyorum. Bu ürün keratin içeriyor ve saçların 4 gün boyunca düz kalmasını sağlıyor.Gerçi ben 4 gün saçımı yıkamadan duramadığım için o kadar uzun sürüyor mu bilmiyorum.Ama saçlarım yumuşacık ve dümdüz oluyor bununla. Kolay kolayda bozulmuyor.


Loreal Elsev Extraordinary Oil ise her duştan çıktığımda mutlaka saçıma uyguladığım bir ürün.Saçlarıma şekil vermek istemesem bile mutlaka kullanıyorum.Kokusunu ve saçlarıma verdiği o yumuşaklık hissini çok seviyorum. 

Bir diğer ısı ile şekillendirme öncesi kullandığım ürün ise LR Nova Pure Isıya Karşı Koruyucu Sprey.Bu ürünü Nova Pure Saç düzleştirici krem ya da Got2b ile dönüşümlü kullanıyorum. Genelde saçlarımı düzleştirmek yerine dalgalandırmak istediğimde tercih ettiğim bir ürün ama düzleştirmede de kullanıyorum.Saçlarımı maruz kaldığı ısıya karşı koruyor ve yanmasını önlüyor. Tonı&Guy Casual Sea Salt Texturising Spray'i ise saçlarıma doğal dalgalar vermek için kullandığım gibi maşa ile dalga yaptıktan sonra saç spreyi yerine de kullanıyorum.Ben saç spreyi kullanmayı pek sevmediğim için bu bana daha iyi geliyor.Oldukça da memnunum bu üründen.Saçlarımda ağırlık yapmadan saç şeklimi koruması güzel.



Evet son ürünüm de Elidor Kuru Şampuan. Benim saçlarım çok çabuk yağlanmaz.3 gün yıkamazsam 3. gün yağlanmaya başlar(henüz o kadar dayanabildiğim olmadı.Belki çok hasta olduğum zamanlar hariç :) ). O nedenle ben kuru şampuanları saçımı temizlemek için kullanmıyorum.Sadece saçıma hacim vermek istediğim zamanlarda kullanıyorum. Bu konuda da ürün fena değil. Ama bu bitince farklı markaları da denemek istiyorum.Farklı ürünler denemeyi seviyorum bu sayede bana en çok yarayanları bulup rutinime dahil ediyorum.

Sanırım şimdilik kullandığım ürünler bu kadar ama dediğim gibi zaman zaman rutinimdeki ürünler artabiliyor ya da azalabiliyor. Yeni ürünler dahil ettikçe onlardan da mutlaka bahsederim.
Bu günlük benden bu kadar. Umarım bir sonraki yazımda tekrar görüşürüz şimdilik hoşçakalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder