İnstagramdan Makyaj Yapmayı Öğrendik😚

Bugün, belkide makyaj yapmaya bu kadar meraklı birinin yazmayacağı şeylerden bahsetmek istiyorum. Son zamanlarda nedense beni daha da fazla rahatsız eden bir konu bu Makyaj!

Aslında makyaj yapmanın tabi ki kötü bir yanı yok. İnsanın kendini iyi hissetmesini sağlayacak her şey benim için yapılabilir boyuttadır. Bu ister makyaj olur, isterse de estetik operasyon. Ama son yıllarda, özellikle instagramın hayatımıza bu denli girmesiyle herkes bir makyaj aşığı, herkes bir makeup artist oldu ne yazık ki.

İnstagram'da ya da Youtube'da gezinirken sizlerin de mutlaka dikkatini çekiyordur. Herkes artık aynı makyajları yapmaya başladı. Bu sadece sosyal medya ile de sınırlı kalmadı. Sokağa çıktığımızda, gencecik kızların yüzlerinde haddinden fazla makyaj görmeye alıştık bile.

İnsanların kendilerini daha güzel hissetmeleri, mutlu olmaları için gerekli tabi ki. Bunun için yüzündeki kusurları örtüp, güzellikleri ön plana çıkarmak istemesi oldukça doğal bir durum. Ama makyaj yaparken tek tip kurallara uyan, ihtiyacı olmadığı halde sırf videolarda öyle yapılıyor diye, yüzüne gereksiz bir ton malzemeyi resmen boca eden kızlara üzülüyorum. Bu konuda beni rahatsız eden birkaç uygulamadan bahsetmeden geçemeyeceğim.

1 - Fondöten Kullanmak 




Sanırım bunların en başında gelen fondöten uygulama alışkanlığı. Gencecik pırıl pırıl ciltlerine yoğun fondöten uygulayan kızları anlamıyorum. Yüzünde tek bir kusur yokken, neden o kadar yoğun ürünleri ciltlerine uygulayıp saatlerce yüzlerinin nefes almasını engelliyorlar?

Bence sivilce ve benzeri problemlerin en büyük kaynağı bu. Halbuki cildinde renk eşitsizliği ve kapatması gereken çok fazla kusur yoksa, sadece yüzüne ışıltı verecek bir nemlendirici bile yeterli olabilir. Eğer  renk eşitsizliklerinden şikayetçi olunan bir durum varsa, bunun için de hafif formüllü bir BB krem yeterli.

2 - Kapatıcı Uygulamak



Gelelim bir diğer probleme, kapatıcı kullanmak. Özellikle her videoda gördükleri için, en çok kullanılmaya başlanan ürünlerden biri de kapatıcılar. Gözaltında tek bir morluk yokken sırf öyle yapılıyor diye bu ürünleri kullanan kızların sayısı gittikçe artıyor. Yazık ! Gözaltı yüzün en hassas bölgesi ve mümkün olduğunca az uğraşılması gereken bir bölge. Nemlendirici kullanımında bile sadece o bölgenin ihtiyacına göre ürün ararken, kusursuz göz altınıza neden katman katman kapatıcı sürüyorsunuz? Yapmayın bunu yazık cildinize.

3 - Kontür Yapmak



Sosyal medyanın bir diğer dayatması kontür. İncecik burnunu daha ince, kusursuz alnını daha dar, çeneni daha sivri, elmacık kemiklerini daha çıkık yapmak için bu çaba niye? Sokakta herkes Bülent Ersoy gibi gezmeye başladı😀 Oysaki, o güzel yanaklarına hafif tonlarda bir allık uygulasan yeter de artar bile.

4 - Highlighter Kullanmak



Neredeyse hepimizin bayıldığı bir şey daha, highlighterlar😍 Evet ben de çok seviyorum ve makyajımın neredeyse olmazsa olmazı oldu. Ama bazıları bunu da abartmayı başardı. Sokakta fener gibi dolaşan kızlar var. İşin tuhaf yanı, bir de böyle güzel göründüklerini düşünüyorlar. Ama ne yazık ki, ben de dahil birçok insan sadece gülüyor bu hallerine.


5 - Kaş Doldurma



Hepimizin kaşları aynı tip. Doldurdukça dolduruyoruz. Adeta yeni kaşlar yapıyoruz. Tamam tabi ki incecik, ip gibi kaşlar da hoş değil. Arada, varsa eğer, boşlukları doldurmak gerek. Ama kendine yeniden kaş imal etmek, bazılarının yaptığı. Ve bu o kadar yapay duruyor ki, tamamen estetikten yoksun bir görünüm çıkıyor ortaya.


6 - Takma Kirpikler



Özel günlerin vazgeçilmezi. Neredeyse Youtube ve İnstagram'ın en çok izlenen videoları, takma kirpik nasıl takılır? Hepimizin en çok arzuladığı şey, kaşlarımıza kadar kirpikler😂 Tamam da güzelim okula giderken o kirpikler olmuş mu sence? Iııh bence olmamış👎

7 - Palyaço Dudaklar



Artık her yerde görmeye alıştık. Nerdeyse her makyaj hataları yazılarında, mutlaka ruj uygulamalarındaki hatalardan söz edilse de, ısrarla palyaço gibi gezen kızlarımız var. Tamam benim de dudaklarım ince, dolgun görünmesi için kalemle bir miktar dışarıdan hatlarını çiziyorum. Ama güzelim, dudak çizginin 3 cm dışından neden uygularsın o kalemi?



Görseller alıntıdır.

7 yorum:

  1. Hem insanların nasıl iyi hissediyorsa öyle olması gerektiğini söylemişsiniz hem de highlighterı çok sürenlere gülüyorum demişsiniz Tezatlık görüyorum Sizi ne ilgilendirir ki kim nasıl sürerse sürsün Tamam cilde zararlarını anlatmışsınız Bu gayet hoş Ama kimseyle dalga geçmeyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle blogumu ziyaret edip yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim. Ama sanırım ufak bir yanlış anlaşılma söz konusu. Makyaj kusurlarımızı gizleyip, güzelliklerimizi ön plana çıkarma sanatıdır. Fakat yanlış uygulanırsa ters etki yaratır. Yazımda da belirttiğim gibi highlihterları ben de kullanmayı çok seviyorum. Highlighter kullanmanın amacı yüze ışıltı vererek cildin daha sağlıklı ve genç görünmesini sağlamaktır. Fakat haddinden fazla kullanıldığında hem gözenekleri çok ortaya çıkarır hem de daha yaşlı görünmeye neden olur. Kişi maalesef ne yaparsa kendine yapar. Kendimizi rezil etmek de vezir etmek de bizim elimizde. Benim anlatmak istediğim buydu o cümlelerde. Umarım açıklayabilmişimdir, saygılar

      Sil
  2. Aslında çok doğru bir konuya değinmişsiniz. Makyaj tabi ki insanın mutlu olması için yapılan bir şeydir ama günümüz sosyal medyası insanları etkilemekte çok başarılı. Benim bile kullanmıyor olmama rağmen elimin altında dursun diye aldığım fondötenler var. Niye çünkü a şahsı o fondöteni çok övdü diye. İhtiyacımız olan ürünleri ihtiyacımız olduğu zaman kullansak çok daha doğru yapmış oluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zaten yazımda belli bir kitleyi yermek değildi amacım. Hepimiz ne yazık ki bunları zaman zaman yapabiliyoruz. Sosyal medyanın etkisinde kalmamak gerektiğini anlatmak istedim ki, ben de bu blogda pek çok üründen bahsediyorum ve insanları alışverişe yönlendiriyorum bir nevi. Burada kişinin kendi kararıyla ihtiyacı olanı seçebilmesi doğru olan:)

      Sil
  3. Çok doğru kontur gibi uygulamaları gece makyajlarında kullanmak gerekirken artık full makyajlı çıkıyoruz sokağa ne kadar yanlış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım özellikle çok genç yaştaki kızlarımız bunları sık yapıyor. Halbuki doğal halleri daha güzel

      Sil